چاپ 900 عنوان کتاب در مازندران در سال گذشته / کالای فرهنگی و کتاب خوانی  رتبه خوبی ندارند\

چاپ 900 عنوان کتاب در مازندران در سال گذشته / کالای فرهنگی و کتاب خوانی  رتبه خوبی ندارند

  • کد خبر: 2111101283
  • چاپ
  • انتشار: 14 تیر 1400 - 14:08

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام اینکه بنا به دلایلی مصرف کالای فرهنگی در استان مازندران و کتاب رتبه خوبی ندارند، گفت: هنوز نتوانستیم در سبد خانوار آن را جا بیندازیم.

 

به گزارش استناد نیوز، عباس زارع روز دوشنبه در آئین تجلیل از اصحاب قلم در ساری شمار ناشران استان را ۲۲۸ نفر ذکر کرد و گفت: در سال قبل به رغم همه مشکلات در حوزه صنعت نشر، تأمین کاغذ، عملکرد خوبی داشتند.

وی با بیان اینکه در حوزه صنعت نشر با توجه به افزایش هزینه کاغذ، برای فروش با مشکلات جدی روبرو بودیم، گفت: بالابودن هزینه‌های چاپ و نشر از عمده مشکلات است.

وی با عنوان اینکه کتاب از سبد خانوار در حال حذف شدن است، گفت: در سال‌های گذشته تیراژ کتاب از پنج هزار نسخه بالاتر می‌رفت و اکنون به ۱۰۰ تا ۲۰۰ جلد رسید که نشان می‌دهد در بازار فروش و تهیه کتاب با مشکل روبرو هستیم.

زارع با اظهار اینکه مازندران جزو استان‌هایی بود که نمایشگاه‌های بین المللی کتاب برگزار می‌کرد، گفت: در مازندران در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، برنامه‌های جامعی درنظر گرفته‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به جایگاه مازندران در حوزه ترویج کتاب، گفت: بودجه تهیه کتاب در استان در سال قبل ۷۰ میلیون تومان بوده است و باید نگاه خاصی در این زمینه شود.

وی افزود: بنا به دلایلی مصرف کالای فرهنگی در استان مازندران و کتاب رتبه خوبی ندارند و هنوز نتوانستیم در سبد خانوار آن را جا بیندازیم.

زارع گفت: در سال قبل ۹۰۰ عنوان کتاب با تیراژ ۸۰۳ هزار جلد در استان چاپ شد و ۶۰ عنوان در حوزه ترویج فرهنگ بومی بوده است و در سال جاری ۱۵ عنوان از ۱۸۴ کتاب منتشر شده به فرهنگ بومی استان پرداخته است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار